“İnsan nasıl baba olur, kan mı çeker yoksa zamanla mı? Kimse Bilmiyor, Bitmeyen Yürüyüşve Bir Dilek Tuttum filmleriyle ünlenen Hirokazu Kore-eda’nın, ilk gösteriminde dakikalarca ayakta alkışlanan bu son filmi, Cannes’da 1987’den bu yana Jüri Ödülü kazanan ilk Japon filmi oldu. Doğumdan altı yıl sonra bebeklerinin hastanede karıştığını öğrenen, birbirinden çok farklı iki aileyi izleyen filmin başrolünde Japonya’nın şöhretli şarkıcılarından Masaharu Fukuyama var. Filmin çıkış noktası, Japonya’da 1970’lerde hastane doğumlarının artmasıyla yaşanan benzer karışıklıkların olması.”
Bu seneki FilmEkimi maceram Hirokazu Kore-eda’nın 2013 Cannes’da Jüri Ödülü’nü alan filmi ile başladı. Konusuyla ve karakterleriyle seyirciyi hemen içine alan film, doğumdan 6 yıl sonra bebeklerinin karıştığını öğrenen, hem ekonomik hem sosyal olarak bambaşka olan iki ailenin çocukları görmek için görüşmelere başlamalarını ve değişimlerini anlatıyordu.
Japon aile kültürünü göz önüne seren yönetmen, annenin ailedeki yerinin gerilerde olmasını ve çocukların söz hakkının olmamasını satır arasına alıp, bir babanın biyolojik oğlu ile yetiştirdiği oğluna yaklaşımını ve bu yaklaşımın değişimini/gelişimini ana tema olarak işliyordu.
Süresi bir miktar uzun olan film oyunculuklarla göz dolduruyordu. Hele miniklerin performansı müthişti. Başrolde bulunan Japonya’nın ünlü şarkıcısı Masaharu Fukuyama’nın performansı ayrı bir alkışı hak ediyordu. Babanın o ruh halini gerçekten çok iyi yansıttı.
Kurgusu ve mekan seçimleri biraz sıkıcı olsa da hikayesiyle ilgimi çeken filmi izlemenizi tavsiye ederim.
İyi seyirler,